مدیر کل کمیته امداد در دیدار نوروزی هیئت مدیره کانون وکلا:
نگاه مثبت کانون وکلا به امور خیریه در دوره اخیر قابل ستایش است / رویکرد کمیته امداد خوداتکایی نیازمندان است

اردکانی نایب رئیس کانون وکلای قزوین : کمیته امداد به مسائل نگاه ریشه ای داشته باشد
کانون وکلا : هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در دیدار نوروزی با هیئت مدیره کانون وکلای قزوین با اشاره به خدمات کانون در سال ۹۴ به این اداره گفت:نگاه مثبتی که در کانون وکلای قزوین در سال ۱۳۹۴ مبنی بر کمک به نیازمندان شکل گرفت قابل ستایش و تمجید است.
به گزارش خبرنگار کانون وکلا هیئت مدیره کانون صبح روز سه شنبه در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری قزوین با هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد قزوین دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ضمن تبریک سال نو به هیئت مدیره کانون وکلای قزوین گفت : خوشبختانه و با روی کار آمدن هئیت مدیره جدید در کانون وکلا لطف این نهاد مدنی شامل حال افراد نیازمند تحت تکلف کمیته امداد شد.
وی با بیان این که وکلا از نخبگان جامعه هستند افزود : اعتقاد راسخ دارم که باید از تفکرات و ظرفیت های وکلا و مجموعه آن ها یعنی کانون استفاده بهینه کرد چرا که هرگاه نخبگان وارد عرصه کار شده اند بخشی از مشکلات کنار رفته و وضعیت افراد تحت تکلف بهتر شده است.
صفری با اشاره به این که رویکرد دهه چهارم کمیته امداد خود اتکایی نیازمندان است خاطر نشان کرد : همان طور که اطلاع دارید خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بیش از آن که از فقر مالی رنج ببرند از فقر فکری رنج می برند و به نوعی فقر در فکر آن ها نهادینه شده است لذا باید با همکاری یک دیگر دست در دست هم دهیم تا این تفکر را از بین برده و به سوی خود اتکایی نیازمندان بیش برویم .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد : رویکرد کمیته امداد مردمی کردن کمک به فقرا است که البته این مساله باید دارای ساز و کارهای مشخص باشد تا مشکلی در پیاده کردن این روش به وجود نیاید .
صفری بار دیگر ضمن تشکر از نگاه خیر ماآبانه وکلا تصریح کرد : باور ایجاد انجام مسئولیت های اجتماعی گوهر گران بهایی است که در دوره اخیر در بین وکلا دیده می شود.
وی افزود : یکی از کمک هایی که امروز وکلا می توانند به جامعه هدف کمیته امداد انجام دهند افزایش روشنگری حقوقی در بین این قشر است . متاسفانه بسیاری از جامعه هدف ما فاقع اطلاعات حقوقی هستند و از همین رو مشکلات عدیده ای برای آن ها به وجود می آید که این مساله موجب دیر رسیدن به اهداف می شود .
تجدد : کانون وکلا آماده تعامل با همه نهادهای مسوول است
هم چنین غلامرضا تجدد رئیس کانون وکلای قزوین در این دیدار با بیان این که تغییر و اصلاح از ابتدای حضور در کانون هدف هیئت مدیره کانون قزوین بود گفت : کانون وکلا اهداف و تفکرات بسیار بزرگی را با خود به یدک می کشد که متاسفانه در دوره های گذشته این تفکرات گم شده بود بنابراین در دوره جدید ما سعی کرده ایم در راستای تغییر و اصلاح تفکرات پیشین گام برداریم و به ایفای نقش در جامعه بپردازیم.
تجدد با اشاره به این که کانون وکلا تافته جدابافته جامعه نیست اضافه کرد : امروز جهان به سمت تعامل و گفتگو پیش می رود و در این گفتگوها نهادهای مدنی نقش اصلی را ایفا می کنند لذا کانون وکلا نیز که قدیمی ترین نهاد مدنی موجود در ایران است باید در جامعه حضور فعال داشته باشد و بر مبنای احترام متقابل با تمام سازمان ها و نهادها تعامل داشته باشد .
رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین با اعلام این که این کانون به همکاری خود با کمیته امداد امام خمینی ادامه خواهد داد تصریح کرد : کانون کمک به فقرا و نیازمندان را وظیفه خود می داند و تا جایی که از دستش بر بیاید به کمیته امداد برای کمک مادی و معنوی به فقرا کمک خواهد کرد.
حسین اردکانی : کمیته امداد از همه پتانسیل های جامعه استفاده کند
در این دیدار حسین اردکانی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین نیز با بیان این که مشکلات افراد تحت پوشش کمیته امداد بسیار بیشتر از آن است که توسط کانون وکلا حل شود افزود:کمیته امداد باید به مسائل نگاه ریشه ای داشته باشد و از همه تفکرات و پتانسیل ها برای پایان دادن به مشکلات بی شمار جامعه هدف استفاده کند.
وی با بیان این که متاسفانه در کل کشور برخی تنگ نظری ها نسبت به وکلا وجود دارد اضافه کرد: کانون وکلا در تمام موضوعات سعی کرده و خواهد کرد تا مشکلات مردم به نحو احسن حل شود لذا ما از این پس هم با کمیته امداد همکاری تنگاتنگ خود را ادامه خواهیم داد.
محمد نسخه چی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین نیز در این دیدار گفت:ایجاد یک ارتباط بر مبنای احترام متقابل با سازمان ها و نهادها از اهداف کانون وکلا در دوره اخیر است بنابراین بر همین اساس سعی کرده ایم با کمیته امداد همکاری تنگاتنگی برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم .
محمد نسخه چی تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که در جامعه هدف کمیته امداد وجود دارد تفکر فقیر است.تفکر فقیر یعنی جامعه هدف این را باور کرده است که دیگر نمی تواند یک زندگی خوب داشته باشد و همیشه باید با وضع اسف بار موجودش زندگی کند که این مساله پیشبرد امور را کمی سخت کرده است.
نسخه چی با بیان این که وکلا در از بین بردن این تفکر تلاش خواهند کرد تصریح کرد:ازبین بردن تفکر فقیر جامعه هدف، موضوعی است که نه تنها وکلا بلکه همه اقشار مرتبط با جامعه هدف باید برای از بین بردن آن تلاش کنند تا موضوع به صورت ریشه ای حل گردد.
وی افزود : اداره معاضدت کانون وکلا همان گونه که پیش از این با اداره کل کمیته امداد امام خمینی همکاری کرده است از این پس هم با این نهاد برای از بین بردن مشکلات جامعه هدف کمیته امداد همکاری خواهد کرد. نسخه چی : از بین بردن تفکر فقیر باید در دستور کار قرار گیرد