در این مراسم که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشجو،استاد ممتاز و دست اندر کاران دانشگاه برگزار شد
با هدف بزرگداشت روز وکیل و تجلیل از از ده ها استاد و دانشجوی ممتاز ان دانشگاه در کسوت وکبل برگزار شد
بدوا آقای جهانبخش ریاست دانشگاه آزاد تاکستان ضمن خوشامدگویی به تبیین جایگاه حقوق و عدالت پرداخت و از موفقیتهای آن دانشگاه در عرصه حقوق سخن گفت.
در ادامه اقای غلامرضا تجدد رییس کانون وکلا به پای ترببون رفته و صمن تقدیر از مسیولین دانشگاه در برگزاری مراسم روز وکیل و ضمن تقدیر از حضار و خصوصا وکلای عضو کانون که د کسوت استاد و دانشجو مایه افتخار کانون وکلا شده اند بدوا به بیان سیر تاسیس کانون وکلا و لایحه استقلال در سال ۳۱ پرداخت و اهمیت وجود وکیل مستقل را هم وزن قاضی مستقل از شاخصه های دموکراسی و‌دادرسی منصفانه خواند.


تجدد در ادامه ضمن انتقاد از هجمه های غیر منصفانه به استقلال نهاد وکالت راه برونرفت از این معضل و تغییر نگاه حاکمیت را ارتقای سطح علمی و حضور در عرصه اجتماعی و فعالیت‌های فراصنفی خواند و خواستار توجه مسیولین قضایی و سیاسی به اهمیت وجود وکیل مستقل در راستای تحکیم آرا قضایی و تقویت حاکمیت شد.
تجدد سپس به تشربح ارکان کانون ا جمله هیات مدیره،دادسرا،دادگاه،کمسیون کاراموزی و ستاد معاضدت پرداخت و اهمیت وجود وکیل متخصص و متعهد و منصف را در مسیر آزمون ها و آموزشهای تخصصی در کانون های وکلا را یادآور شده و به راه اندازی کمپبن های مختلف برای تضعیف نهاد مستقل وکالت را اشتباه خواند.
در ادامه حاج بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس و عضو کمیسیون قضایی مجلس در بیاناتی شیوا به تبیین اهمیت وجود و حضور وکیل مستقل لا استناد به قانون اساسی پرداخت و وکبل را یار قاضی در دادرسی منصفانه و رسیدن به عدالت خواند.
وکبل دکتر شامی اقدم هم به نمایندگی از اساتید روز وکیل را تبریک و خواستار تضمین حق دفاع با حمایت از وجود کانون وکلای مستقل شد.
در ادامه از وکلای دانشجوی ممتاز و اساتید وکیل ممتاز تقدیر شد که با استقبال گرم حاضران همراهی سد.
لازم به ذکر است که مسیولین انتظامی و قضات دادگستری و مسیولبن اداری و سیاسی شهرستان تاکستان نیز در ابن مراسم حاضر بودند و این مهم بر این دارد که روز وکیل با همت و حمیت کانون وکلا در استان قزوین نهادینه شده است.