در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۵ ریاست محترم اداره کل بهزیستی استان قزوین و هیأت همراه شامل معاونین و مسیولین بهزیستی جهت تبربک روز وکیل مدافع و گفتگو در خصوص مسائل مختلف و گسترش زمینه های همکاری در آینده به کانون وکلای دادگستری استان قزوین آمدند.


در آغاز این نشست غلامرضا تجدد، رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ضمن عرض خیر مقدم، تبریک روز وکیل مدافع و نیز تبریک مجدد انتصاب جناب آقای وارثی که فردی شایسته و آشنا به امور اداره بهزیستی استان به جهت سابقه طولانی حضور در آن نهاد، از تمایل اداره بهزیستی استان جهت تقویت سطح تعامل با کانون وکلای دادگستری ابراز خوشنودی کرد و افزود: وکلای دادگستری عضو کانون همانطور که از آمار و ارقام مربوط به پرونده های معاضدتی و تسخیری نمایان است همواره ثابت کرده اند که آماده یاری رسانی و کمک به اقشار ضعیف و کم بضاعت جامعه هستند و در همین راستا کانون وکلای دادگستری استان قزوین آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل بهزیستی استان در راستای هدفمند نمودن و در دسترس نمودن بیش از پیش اینگونه خدمات برای هم استانی های عزیز اعلام میدارد.
اقای تجدد با توجه به افتتاح کلنیک های حقوق شهروندی با مشارکت کانون و بهزیستی و وزارت دادگستری خوایتار پبگبری هرجه سریع تر ان تفاهمنامه با معاون وریر دادگیتری شد.
حسین اردکانی، نایب رئیس کانون هم ضمن عرض خیر مقدم ، مراتب آمادگی کانون وکلای دادگستری استان قزوین جهت ارائه خدمات حقوقی به اقشار ضعیف و ناتوان جامعه همانگونه که تاکنون هم وجود داشته اعلام نمود و از همکاری های آن اداره در مسیر اجرایی شدن این خدمات قدر دانی نمود.
جناب آقای علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وکیل مدافع به مجموعه خدوم کانون وکلای دادگستری استان قزوین به دلیل اینکه دغدغه های معلولین و محرومین را جزء مشکلات خودشان تلقی نموده و با مشارکتی که در احقاق حقوق جامعه هدف بهزیستی استان داشته اند با اهداء لوح تقدیر و تشکر نمودند.
مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار جایگاه وکلا را در امر آگاه سازی عموم مردم نسبت به حقوق خود بسیار مهم برشمرد و افزود: بیشترین آسیب های وارده به جامعه به دلیل نا آگاهی مردم از حقوق و مطالباتشان صورت می گیرد.
وارثی با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی خود، کمک می کند که روحیه مطالبگری در جامعه افزایش پیدا کند گفت: همکاری کانون وکلای استان در کلینیک های حقوق شهروندی می تواند تأثیرات بسزایی در امر مطالبگری جامعه داشته باشد.
وارثی تمدید تفاهم نامه های همکاری بهزیستی با کانون وکلای دادگستری استان را در جهت گسترش موضعات قابل همکاری یکی از برنامه های این دیدار عنوان کرد و گفت پیش نویس جدید تفاهمنامه همکاری با کانون وکلا با موضوعات: آموزش، آگاهسازی جامعه هدف از حقوق قانونی و شهروندی ، تهیه بروشور های اطلاع رسانی، برگزاری همایش های مشترک و اجرای تفاهمنامه حقوق شهروندی و.. خواهد بود.
اعضای دیگر حاضر در جلسه همچون معاون حقوقی اداره محیط زیست و کارشناسان حقوق شهروندی و مسیولین روابط عمومی نیز با بیان نقطه نظرات خود به مواردی همچون: اهمیت تعلیم و تعمیم حقوق شهروندی برای شهروندان علی الخصوص جامعه هدف اداره بهزیستی، توجه ویژه به افراد ناتوان جسمی و افراد معلول یا دارای مشکل روانی در جهت رفع مشکلات حقوقی ایشان، آموزش نحوه صحیح انجام و پیشبرد امور حقوقی برای شهروندان و نیز تقدیر از فعالیت های بدون چشم داشت وکلای دادگستری که از معدود اقشار خیرخواه هستند و همواره در راستای دفاع از حقوق شهروندان بی بضاعت و ناتوان همراه و همکار اداره بهزیستی بوده اند. میتوان اشاره نمود.
غلامرضا تجدد رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز ضمن تشکر از بیانات جناب آقای وارثی و حسن نظر ایشان نسبت به جامعه فرهیخته و نیک سرشت وکلای دادگستری در تایید فرمایشات ایشان مواردی از فعالیت های خیرخواهانه و آمار مراجعات پرونده های معاضدتی و نیز مشاوره های رایگان در کانون را مثبت صحبت های قبل عنوان داشت و بر اهمیت اجرای تمام و کمال حقوق شهروندی که لازمه آن آگاهی داشتن شهروندان نسبت به حقوق خود میباشد تاکید کرد.
در پابان مقرر سد که تفانم نامه بین طرفین تنظبم گردد و این مراودات ادامه یابد