در نشست مسئولین روابط عمومی استانداری قزوین و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین که صبح امروز در محل کانون وکلا دادگستری قزوین برگزار شد دو طرف در خصوص موضوعات زیر به بحث وگفتگو پرداختند.


در این نشست که به ابتکار روابط عمومی استانداری و به دنبال نشست آبان ماه سال ۹۴ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین با جناب اقای همتی ،استاندار محترم قزوین برگزار شد ، نخست تجدد ریاست کانون ضمن خوشامدگویی به بیان رسالت کانون های وکلا و خدمات این نهاد در دفاع از مردم سالاری و احقاق حق مردم و حقوق شهروندی پرداخت. وی با اشاره به اهمیت استقلال کانون های وکلا در تحقق مفهوم مردم سالاری و بیان خدمات ۱۰۰ ساله وکلا و سابقه این نهاد به عنوان قدیمی ترین نهاد مدنی کشور با ۶٣ سال سابقه استقلال به تشریح اهمیت و نقش این نهاد در تحقق مفهوم مردم سالاری و دموکراسی پرداخت.
تجدد همچنین از اهمیت آموزش وکلا و مردم به عنوان یکی از مستمر ترین وظایف کانون وکلا نیز یاد و با انتقاد از نگاه حاکمیت بر نهادهای مدنی خصوصا کانون های وکلا به عنوان یک نهاد متخصص در امر دفاع و برخوردار از ظرفیت بسیار بالای علمی بر نیاز بیش از پیش، مادی و معنوی این نهاد به حمایت نهاد های حاکمیتی در راستای تحقق اهداف مدنی خود تاکید نمود و البته تاکید کرد که کانونهای وکلا هرگز لحظه ای از این رسالت تاریخی خود دست بر نداشته و خود را در راستای اهداف حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی مسئول میدانند.
در ادامه اردکانی ، نایب رییس کانون وکلا قزوین نیز، ضمن بیان بخش دیگری از خدمات کانون در حمایت از اقشار بی بضاعت و کم توان از کانون وکلا به عنوان نهادی تاثیر گذار به عنوان مرجع مطمئن استفتاعات حقوقی در حسن ختام اختلافات حقوقی در سطح استان یاد و با تاکید بر بی طرفی و غیر سیاسی بودن این نهاد مدنی با هدف تحقق عدالت و جلوگیری از تضییع حق عموم افراد جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه نیز به شرح مختصری ازوضعیت ساختمان ناتمام کانون وکلا قزوین پرداخت و مشکلات مالی موجود را در مسیر تکمیل آن تشریح کرد.
در ادامه جناب اقای علیرضایی مدیر کل محترم روابط عمومی استانداری قزوین ضمن تمجید فعالیتها نهاد وکالت در راستای اهداف مدنی و ملی و صنفی خود با تاکید بر مشکلات پیش پای نهادهای مدنی در سطح جوامع افزود، اگر در یک جامعه فرهنگ و حقوق مردم سالار حاکم باشد، ارزش های کانون ها به رسمیت شناخته شده و حاکمیت دولت ها نیز وابسته به آنها خواهد بود و با سپردن نقش به این نهدها امکان اداره صحیح و بهتر امورات میسرتر خواهد شد.
وی با اشاره به آمادگی استان داری قزوین در زمینه ارائه امکانات مادی و معنوی خود در معرفی و حمایت از کانون وکلا قزوین ، از آمادگی خود جهت ارایه سرفصل های حقوق شهروندی به ادارات و زیر مجموعه های خود ،جهت معرفی بیش از پیش کانون وکلا و استفاده از ظرفیتهای آن، در ترویج حقوق شهروندی یاد کرد.
در ادامه نیز تجدد ضمن اعلام آمادگی کانون وکلا قزوین در زمینه قراردادن ظرفیت های کانون قزوین در جهت تعامل بیش از پیش با نهاد های حاکمیتی ،از استقلال نهاد وکالت به عنوان تنها خط قرمز موجود و صدای فریاد این نهاد برای تمایل به تعامل و خروج از انزوا یاد و کمک به مردم و دولت یاد کرد و کانون وکلا قزوین را در تعامل با نهاد های حاکمیتی کشور خصوصاً ارتباط شایسته و توام با احترام با دادگستری کل استان قزوین به عنوان الگویی در سطح اسکودا معرفی نمود.
در پایان این نشست نیز توافقاتی موثر ، در زمینه تشکیل جلسات مستمر و نیز حضور بیش از پیش نمایندگان کانون وکلا قزوین ، در جلسات حقوق شهروندی تحت مجموعه معاونت سیاسی واجتماعی استانداری صورت گرفت و خصوصا مقرر شد که روابط عمومی کانون وکلا همکاری لازم را در جهت اهداف عالیه این نهاد لا روابط عموی استانداری داشته باشد.