به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، غلامرضا تجدد در آیین جشن شصت و سومین سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری که با حضور جمعی از مسوولان استان قزوین برگزار شد، اصلی ترین و اساسی ترین موضوع در امر وکالت را استقلال وکلا دانست و افزود: در غیر این صورت موجودیت این مهم از دست خواهد رفت.


وی اضافه کرد: آن چیزی که باعث ترقی کشورهای پیشرفته در جهان شده،استقلال نهادهای مدنی است که همپای سایر نهادهای حکومتی دارای قدرت نفوذ هستند.
تجدد، کانون وکلا را یک نهاد مستقل با کارکرد ویژه و عمومی دانست و گفت: جدایی این کانون از حاکمیت می تواند باعث عملکرد مستقل آن شده و افزون بر آن دفاع از حق مردم، آزمون وکلا و تربیت و آموزش نیز از جمله وظایف مهم آن به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور برخی که استقلال کانون های وکلا را داعیه ای برای مطامع شخصی آنها می دانند، این درخواست ناشی از مطالبه عمومی و احقاق حق ملت است که مسوولیتی دو چندان را بر عهده وکلا گذاشته است.
رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالقوه علمی و فرهنگی کانون های وکلا، از حاکمیت خواست با توجه به مقررات قانونی، شخصیت وکلا حفظ شود چرا که آنچه در قانون به آن اشاره شده، شان وکالت هم شان قضاوت است.
وی در ادامه پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام را اتفاقی مبارک در جهت بالا بردن جایگاه وکلا در حاکمیت عنوان و اضافه کرد: ایشان با این پیام بر پالایش قوانین قضایی و استفاده از مشاوره وکلا در سند چشم انداز تاکید شایسته و به جایی کردند.
رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین در پایان یادآور شد: امیدواریم لایحه جامع وکالت که اکنون در مجلس در حال بررسی قرار دارد با دقت لازم علاوه بر حفظ جایگاه وکلا در قانون، حفظ حقوق مادی و معنوی اعضای این جامعه را نیز در نظر بگیرد.